Patrzysz na posty wyszukane dla frazy: Informacja PKP Częstochowa





Temat: TerraKON 2004
Bojo, Elf i Fallen zgłaszaja swoją obecność

A oto kilka informacji zebranych z wątku o TerraKON'ie:


Gdzie Mirów? w pobliżu Myszkowa, Kotowic i Zawiercia. Jura krakowsko-częstochowska. Poniżej Częstochowy na mapie.
Mirów znajduje się na 19°28' E - 50°37' N.

Dojazd do Mirowa:
Po pierwsze trzeba dostać się do Myszkowa lub do Zawiercia - pociągi. Z Myszkowa/Zawiercia autobusem PKS możesz dojechać do samego Mirowa.

Piękne miejsce. W samym Mirowie są ruiny zamku. A w Bobolicach jakies 30 minut spacerku dalej są drugie ruiny niestety od jakiś 2 lat są w prywatnych rekach. Dużo skałek i piękny las.
Mirów nieduża "wieś". Dwie knajpy, dwa sklepy, pole namiotowe, kran z woda na polu i możliwości kąpieli po prywatnych domach jak i znalezienia tam miejsca do spania.
 
Atu proszę link do mapki na której w pełnej okazałości widać Mirów i Bobolice (koło Myszkowa)
http://www.pilot.pl/index.php3?z_city_id=44625&lang=pl

I jeszcze kilka informacji:
MIRÓW
ludność: 140
Położenie: 19°28' E - 50°37' N
Woj: ŚLĄSKIE (dawniej: częstochowskie)
Powiat: MYSZKOWSKI
Gmina: NIEGOWA

dla informacji:
- rozkład jazdy PKP - tutaj
- informacja PKS w Zawierciu - tel. (032) 672-23-76
- informacja PKS w Myszkowie - tel. (034) 313-18-15
KUNIEC






Temat: [Centrum] Dworzec i okolice
oficjalna informacja z PKP:
http://www.pkp.pl/aktualnosci_wybor_1.php?id=1077
"Konsorcjum Cushman&Wakefield Polska i EC Harris będzie odpowiadać za doradztwo inwestycyjne dot. dworców głównych w Katowicach, Gliwicach, Częstochowie, Krakowie, Lublinie, Rzeszowie, Kielach, Tarnowie, Bielsku-Białej, Zawiercie, Przemyślu, Trzebinie, Oświęcimiu, Rybniku, Tychach, Żywcu, Lublińcu, Myszkowie i Tarnowskich Górach i Dworzec Warszawa-Wchodnia oraz nieruchomościach zlokalizowanych w regionach: Śląskim, Zachodniopomorskim, Łódzkim, Małopolskim i Podkarpackim "





Temat: Zapomnijcie, że byliście stolic? regionu
Psy nie szczekaja a kąsaja... i Żadna karawana nie pojdzie dalej przez nasze miasto! Czekamy na jakies informacje w sprawie delegatur... Oczywiscie bez akcji protestacyjnej nie obędzie się... Najlepiej blokować DK-1 (wczesniej powiadomic mieszkańców, aby z niej nie korzystali - to ma byc dla "przyjezdnych" blokada - czyli Wawa-Katowice) oraz droge na Opole (wahadłowo) jak i połaczenia PKP z Czestochowa Osobowa. Ciekawe co na ten pomysł likwidacji delegatury Szymon Gizyński z PiS i senator Ryzko (z reszta on jest z Czeladzi to i tak to go nie interesuje)... Czekamy na informacje od Pani Rozpondek i na koordynację akcji. Moge się czynnie właczyć. Ludzi tez zbierzemy. Mysle, Że chocby 200 - 300 osób zrobi wraŻenie, bo gazety juŻ się zachwycają przemarszami dzieci z roznych grupek politycznych w sile 10 do 40 osób... Ja jestem zdeterminowany i gotowy walczyć... Czekam jeszcze jak przyłacza sie urzednicy z naszej delegatury... A w Sejmie Pani Poseł proponuję podjąc współpracę z posłami ziemii koszalińskiej - oni nas poprą a my ich (bo te dwa miasta najabardziej chca z powrotem województwa)... Reszte delagatur mozna zlikwidować ( no moŻe jeszcze Radom)... Wtedy nasza pozycja na mapie wzrośnie, a drobny przyczułek UW podniesie range miasta sposród innych powiatowych.

P.s. MoŻe Ty 3aleje napiszesz cos o próbie protestów Czewie w obronie delegatury na swojej stronie?? I wiem, Że tez wezmiesz udział w protestach a jak z reszta forumowiczów?? Czekam na powazne wypowiedzi...



Temat: Kłopot z pociągami flirt: kto je poprowadzi?
FLIRT z PKP Przewozy Regionalne

1 października br. o godzinie 12.10 na trasę Katowice – Sól k/Zwardonia wyruszy pierwszy niskopodłogowy pociąg FLIRT obsługiwany przez PKP Przewozy Regionalne.

FLIRT reprezentuje najnowocześniejszą technologię kolejową na świecie. Nazwa w języku niemieckim pochodzi od słów: Flinker Leichter Innovativer Regional Triebzug, czyli Szybki Lekki Innowacyjny Regionalny Zespół Trakcyjny. Pojedynczy pociąg zabiera około pół tysiąca pasażerów, z czego ponad dwustu na miejscach siedzących. Posiada pełny monitoring części pasażerskiej i spełnia najwyższe wymogi stawiane tego typu pojazdom. W wagonie środkowym znajduje się pomieszczenie na wózki dziecięce, rowery i duży bagaż. Są stanowiska dla wózków inwalidzkich, składane siedzenia dla osób niepełnosprawnych; do ich potrzeb dostosowano również toaletę.

W pierwszych dniach października pociąg będzie można zobaczyć na trasie Katowice – Sól (lub Zwardoń), a następnie na odcinku do Częstochowy. Docelowo planujemy, by w nowym rozkładzie jazdy FLIRTy woziły podróżnych we wznowionej relacji Katowice – Tychy Miasto. Na razie dwa pierwsze pociągi wyprodukowane w siedleckim zakładzie firmy Stadler zostały przekazane właścicielowi – samorządowi województwa śląskiego, który wraz z kolejnymi dwoma zamówionymi składami będzie je dzierżawił Przewozom Regionalnym.

Więcej informacji na stronie PKP Przewozy Regionalne.

źródło: http://pkp.pl/node/2075



Temat: Rozkład jazdy 2008/2009
Łódź: Gorszy rozkład jazdy PKP

Od 14 grudnia, kiedy to wejdzie w życie nowy rozkład jazdy PKP, łodzianie będą wlec się pociągiem "Reymont" do Krakowa prawie 5 godzin. "Łodzianin" odjedzie z Dworca Centralnego nie o godz. 17.15, jak dotychczas, a piętnaście minut wcześniej, co znakomicie utrudni życie wielu łodzianom wracającym codziennie z pracy w stolicy.

Znikną pociągi: "Sukiennice" relacji Gdynia-Kraków, "Konopnicka" z Łodzi do Suwałk, "Jaćwing" relacji Wrocław-Białystok - dowiedzieliśmy się nieoficjalnie.

Jednak na tym nie koniec niekorzystnych zmian. "Sudety" nie dowiozą już do Kudowy Zdroju. Łodzianie będą musieli przesiadać się we Wrocławiu, Częstochowie bądź w Koluszkach.

- Jak mam zdążyć na "Łodzianina", skoro kończę pracę właśnie o godz. 17? A następny pociąg do Łodzi Fabrycznej ma być dopiero o godz. 18.20 - denerwuje się Stefan Kotlarek, który codziennie dojeżdża do pracy do Warszawy.

"Reymont" będzie jechał przez Piotrków i Częstochowę, a nie jak dotąd Centralną Magistralą Kolejową (ta będzie w remoncie). Do tego część wagonów będzie odczepiana w Częstochowie (dołączą do innego pociągu do Katowic). Z tego też powodu postój wydłuży się do 20 minut, natomiast podróż z Łodzi do Krakowa z 4 godzin 15 minut - do 4 godzin 45 minut.

W Intercity, spółce PKP, która układa rozkład, oficjalnie nie udzielają jeszcze informacji na jego temat, nie chcą więc komentować powyższych zmian.

Źródło: NaszeMiasto.pl



Temat: Polityka

Argument p. Skoobiego, ze chcialbym wystawic przystanek ekspresu w kazdej wiosce jest chybiony. Ja w ogole nie popieralem Wloszczowy i nazwalem ten przystanek glupota. Nie zgadzam sie tylko z propagandowym nonsensem, ze byla to prywata. Bo to jest prywata - wykorzystywanie pełnionej ważnej funkcji państwowej do realizacji prywatnych celów, na dodatek ze szkodą (koszty) dla państwa, nawet jeśli będziesz polemizował, że w zasadzie to tylko prywatne cele polityczne.
Dodatkowe informacje:

http://wiadomosci.gazeta....00,3687852.html
PKP uruchomiło pospieszny "Kordecki" do Warszawy, aby we Włoszczowej zatrzymywało się więcej pociągów. PKP Intercity informowało, że pierwszą jazdę "Kordecki" odbędzie z Warszawy do Częstochowy w poniedziałek wieczorem, by w przeciwną stronę ruszyć we wtorek rano. Jednak na ten dzień zapowiedziano głosowanie nad samorozwiązaniem Sejmu i Gosiewski nie miałby czasu przybyć na uroczystość - stąd przyspieszona o dzień premiera. W środku nocy z niedzieli na poniedziałek podesłano z Warszawy do Częstochowy cały pusty pociąg. - Tanie państwo, tania kolej - kpili pracownicy PKP na częstochowskim dworcu.





Temat: Likwidacja polaczen i lini kolejowych
    Przejzalem grupe mniej wiecej z trzech oststnich tygodni,
ale nie znalazlem tego, czego szukalem.
Podobnie na stronach www (wg linkow od strony www.pkp.pl).
    Szukam informacji o likwidacji lini kolejowych oraz polaczen...
od nowego rozkladu (maj/czerwiec 2000)...
W szczegolnosci interesuja mnie trasy:
1) Kepno-Sycow-Olesnica (-Wroclaw),
2) Krotoszyn-Kozmin-Jarocin-Wrzesnia-Gniezno,
3) Kepno-Wielun-Herby (-Tarnowskie Gory/Czestochowa),
4) Krzyz-Gorzow Wlkp.-Kostrzyn,
5) Ostrow Wlkp.-Krotoszyn-Leszno
6) Poznan-Wagrowiec-Bydgoszcz
    Czyn ktoras z tych lini moze zostac zlikwidowana,
albo drastycznie zostanie ograniczona ilosc pociagow
pasazerskich, a moze zostanie zwiekszona ilosc?

    PS: Czy jest jakas strona www, na ktorej byly by zebrane
newsy kolejowe (PKP) znalezione w prasie oraz w komunikatach
PKP? (cos w rodzaju krotkiego streszczenia artykulow z odnosnikiem
do danej publikacji)





Temat: Dezinformacja (?) w Trójmieście - pełny tekst


[ciach]

Podobne bylo z moim ojcem. Wracal jakims pociagiem pielgrzymkowym z
Czestochowy no to sie pytam czy ten pociag co ma przyjazd 7:20 jest o
czasie. Kobita, tak, jedzie wg rozkladu. Pojechalismy (bylem z mama) na
miasto, wracamy o 7:05, i idziemy na peron. I czekamy, czekamy, 7:15,
7:20,
7:25, 7:30 a pocigiu niet. Idziemy na informacje a kobieta - tak,
przyjechal
o 6:50 (-30 minut). Zaje*****


Te wszystkie Panie robią burdel z PKP. Dużo na tej gupie "ciepłych" słów
pada pod ich adresem. Ktoś się powinien odpowiednio nimi zająć. Nauczyciel
musi sprawdzać sprawdziany w domu to te Panie powinny studiowac rozkłady
jazdy, sposoby sprzedawania biletu na trudniejsze trasy, numery ważniejszych
telefonów i przede wszystkim nauczyć się rozmawiać z pasażerem, klientem.
Panie z okienek tworzą burdel na samym starcie pasazerowi. Kiedyś pamietam w
Warszawie Wschodniej otwarte były 3 kasy, ale po chwili jedna Pani
stwierdziła przed grupą pasażerów chcących kupić bilet, że przerwa się jej
należy... no ok, może miała do tego prawo, ale czy to było w porzadku wobec
pasażerów, a byli i tacy, którzy meli pociag za pare minut. To tak jakby do
Pani w informacji kolejowej zadzwoniła osoba o 10.29 chcąca dojechać na
drugi koniec kraju i dowidziec się jak tam dojechać, a po minucie rozmowy
Pani w informacji odlożyła by słuchawkę bo od 10.30 należy się jej przerwa.

pozdrawiam

Marcin





Temat: Opolanin będzie tylko pośpiesznym?
Tak oto, słusznie lub nie, prawi osobistość sieciowa znana jako


Z informacji "Gazety" wynika, że z początkiem kwietnia PKP wprowadzi
kilkanaście zmian w opolskim rozkładzie jazdy i będą one dotyczyć głównie
pociągów osobowych. Niewykluczone, że ekspresowy do tej pory Opolanin,
którym najwygodniej i najszybciej można się było dostać do Warszawy, będzie
pociągiem pośpiesznym.


No, w to mi graj! Nie trzeba będzie wstawać w środku nocy, chcąc
dojechać pośpiechem z Wrocławia do stolicy na jakąś rozsądną
godzinę. Drezno to fajny pociąg, ale kapkę za wcześnie z Wrocławia
wyjeżdża. A teraz - rzeźnią świnoujsko - krakowską do Opola, tam w
Opolanina. Fajnie. Oby się ziściło.


- W jego miejsce pojawiałby się pociąg Inter City Górnik


Ciekawe, jak będzie wyglądała różnica w czasie przejazdu Opole
Warszawa między Opolaninem przez Częstochowę, i Górnikiem przez
Katowice? może trzeba będzie trochę zwolnić Opolanina? 8-)


Pojawiły się także informacje, że w związku z brakiem pieniędzy zagrożone
jest dalsze funkcjonowanie pociągów na trasie Lubliniec-Opole.


Przecież tymi jednostkami z Częstochowy do Opola jeździ mnóstwo
ludzi.


Przypomnijmy, że obecny rozkład miał obowiązywać do grudnia tego roku.


Widać, że facet w życiu nie widział żadnego rozkładu jazdy
pociągów, bo na każdym wszak stoi, że PKP zastrzega sobie prawo do
wprowadzenia zmian w rozkładzie w okresie jego obowiązywania...

Marek A. Salwa





Temat: Umowa na remont odcinka linii nr 61 między Częstochową a Lublińcem podpisana!
Witam!

W dzisiejszym Dzienniku Zachodnim, tym razem częstochowskim ukazała
się kolejna nota dotycząca tego remontu. Zawiera ona dosyć istotne
informacje, zresztą sami przeczytajcie poniżej.

"Dojazd pociągiem z Lublińca do Częstochowy zajmuje obecnie nawet
godzinę. Tory są tak zniszczone, że na niektórych odcinkach, aby
zapobiec wypadkom, obowiązuje ograniczenie prędkości do 20 km/h. Po
remoncie składy mają przyspieszyć nawet do 100 km/h. Renowacja
torów planowana jest na trasie Kochanowice - Blachownia.

- Są już fundusze i niezbędne pozwolenia. Nie wiadomo jednak, kiedy
dokładnie inwestycja się rozpocznie. Na razie prowadzone są prace
przygotowawcze - mówi Krystyna Bryła z PKP Lubliniec.

Oprócz nowych torów trasa ma zyskać także nowoczesny system
odwadniania i lepsze niż dotychczas rozjazdy.

- Na czas prac zamknięty będzie tor numer 2. Pociągi puścimy
jedynką, dlatego nie powinno być większych zmian w rozkładzie jazdy
- uspokaja Bryła. W planach nie ma na razie remontu torów w
przeciwnym kierunku, na trasie Częstochowa - Lubliniec"

(kar)





Temat: panika w PiSie
Był 30 grudzień 2007 (niedziela), gdy o godzinie 12:13 *Art* zasugerował(a):


Myslisz tylko czasami ?
Dzięki temu, że powstał tam peron PKP zarobi więcej.
Skorzystają na tym mieszkańcy tej miejscowości.
Tylko bucefał może mieć pretensje do tego, że rozwija się w Polsce
infrastruktura...   zrób sobie baranka....


<cytat
Radio RMF FM podaje, że będzie likwidacja nieopłacalnego połączenia
kolejowego z Warszawy do Częstochowy. Pociąg "Kordecki", który zatrzymywał
się we Włoszczowie nie jest nierentowny, gdyż zabiera zbyt małą liczbę
pasażerów.

Ekspres wyjeżdża z z Częstochowy o 5 rano, we Włoszczowie bierze dosłownie
kilka osób i do Warszawy dociera niemalże pusto. Informację o usunięciu tego
połączenia potwierdziła Adrianna Chibowska z Intercity. Mówi, że PKP nie
zostawi jednak mieszkańców Włoszczowy bez transportu do stolicy.
Prawdopodobnie na tej trasie będzie jeździć konkurencja.

Peron we Włoszczowie od początku wywoływał kontrowersje. Stacja ta
kosztowała podatników aż 3 mln zł, dlatego teraz oburzenie jest ogromne.
</cytat

To teraz Twoja kolej na baranka. Tylko mocno i z przytupem. :)





Temat: Dzialanie
Dzisiejsza poczta z Hufca:

---- Wiadomość Oryginalna ----
Od: z życia Hufca <newsletter@czestochowa.zhp.pl>
Do: <Undisclosed-Recipient:;>
Data: 13 maja 2008 15:54
Temat: Fw: Newsletter 15 V 2008r.

> Druhny i Druhowie: IFRORMACJE WAŻNE:1) Z dniem 01.05.2008 rozliczenia za
przejazdy (PKS, PKP, MPK),wyjścia do kina, teatru itp. rozliczane są tylko
i wyłącznie napodstawie FV.2) Z dniem 01.05.2008 rozliczenia faktura za
paliwo do samochoduużyczanego musi być podany numer rejestracyjny samochodu
zktórego korzystaślimy. Skarbniczka Hufcahm. Mirosława Błaszczak -
Całusińska 3) Zlot Hufca 2008r. – informacje w załączniku Komendant Hufcahm.
Adrian Staroniek 4) Serdecznie zapraszamy na 19 urodziny 17 CSDSH
&quot;PONURY&quot;i 6 urodziny 28 CDSH &quot;MORFEUSZ&quot; po raz pierwszyświętowanych
razem Zaproszenie w załączniku. Czuwaj!sam. Karolina Kwiatkowskaćw.
Krzysztof Wroński 5) Załączeniu posyłamy Wam wykaz form jakie będą się
odbywaćw czasie Chorągwianej Letniej Akcji Szkoleniowej prosimy
orozpropagowanie tej informacji. Na pewno w Waszychśrodowiskach są ludzie którzy
potrzebują szkolenia. Szefowa HZKKhm. Iwona Orman 6) Wyprawa żeglarska na
żaglowcu ZHP „ZAWISZA CZARNY” – więcejinformacji w załączniku.
> 7) Warsztaty dla przybocznych „GraNica” – więcej informacji
wzałączniku Dawid ZasuńSzef Biura KH

Kto nie dostał tej poczty i nie ma dostępu do w/w załączników, to mogę je podesłać.




Temat: Usamorządowienie Przewozów Regionalnych
Przeczesałam swoją prywatną "bazę danych" i oto co wyszukałam na temat Materów...

Materowa zaczynała pracę jako konduktor na stacji w Gliwicach, następnie została żoną Matery, który jako Solidaruch po trupach pchał się do władzy i kasy. Po pewnym czasie Matera zainstalował ją w PKP Cargo w Gliwicach. Parę lat później w PR Katowice została inspektorem BHP - z biurem, które stworzono specjalnie dla niej. Następnie była dyrektorem ds. pracowniczych (polecenie z "góry" na stworzenie dotychczas nieistniejącego stanowiska). W międzyczasie Matera prawie wykończył swojego związkowego bossa, dzięki któremu zrobił karierę w kolejarskiej "Solidarności" - Ryszarda Filipowicza (obecny dyrektor PR Katowice, jest na L-4).

Po publikacji ulotki "mój przyjacielu z rady nadzorczej" (patrz wyżej) Materowa wzięła urlop bezpłatny i bezterminowy, a Matera przestał się jakoś pokazywać! Obecnie Materowa codziennie dojeżdża pociągiem z Gliwic do Częstochowy, gdzie pracuje jako zastępca dyrektora w ośrodku szkolenia dla kierowców LOK.

Tak więc prostuję informację, którą podałam w poprzednim poście. Materowa nie zwolniła się z PKP PR, ale wzięła bezterminowy urlop bezpłatny (jest wogóle coś takiego?) i obecnie w czasie tego urlopu pracuje w LOK na dyrektorskim stanowisku. Czyli teoretycznie nadal jest pracownikiem PKP PR, ale urlopowanym na czas nieokreślony.



Temat: Bilet strefowy w aglomeracji śląskiej, od kiedy?
3 pary osobówek w dni robocze, faktycznie: poza kolejarzami mało kto tym jeździ (a kolejarzom po co strefowe, logiczne przecież). Ale jest jeszcze przyśpieszony "Orlik" z Częstochowy do Krakowa Płaszowa i pośpiechy (zobacz dokładnie w rozkładzie). A linia warta zaliczenia, polecam, to przede wszystkim kawałek pięknej historii.
Na przykładzie tej linii widać, że PKP PR nie ma kompletnie żadnego pomysłu na promocję, reklamę i przyciągnięcie ludzi do pociągów.
Co do biletów strefowych: po 10 stycznia to trochę śmieszne się one stają. Kiedyś z Sosnowca do Katowic mogłem w weekend zajechać na bilecie strefowym i wrócić. Po wprowadzeniu taktu 2-godzinnego na linii Gliwice-Zawiercie/Częstochowa kupowanie strefowego nie ma sensu. Widać, że w PKP PR myślą o wszystkim, tylko nie o kliencie. Po co było wprowadzać strefowe, jak dokonano w grudniu i styczniu rzezi pociągów?

Mi chodziło o to, że jeżdżą(pośpiechy)ale nie zatrzymują się np. w Sosnowcu Maczkach.Te 3 pary pociągów to są te, które zatrzymują się na wszystkich stacjach(na czele z Sosnowcem Maczki)

http://www.kolej.one.pl/index.php?dzial=stacje&id=580&okno=start - informacje na temat dworca w Maczkach



Temat: Likwidacja polaczen i lini kolejowych
Czy wie ktoś jaka w ogóle jaka situacja z likwidacją linii kolejowych tu w
Polsce? Czy prawda że są plany zamknięć około 6,000 kilometrów?

                                CR


    Przejzalem grupe mniej wiecej z trzech oststnich tygodni,
ale nie znalazlem tego, czego szukalem.
Podobnie na stronach www (wg linkow od strony www.pkp.pl).
    Szukam informacji o likwidacji lini kolejowych oraz polaczen...
od nowego rozkladu (maj/czerwiec 2000)...
W szczegolnosci interesuja mnie trasy:
1) Kepno-Sycow-Olesnica (-Wroclaw),
2) Krotoszyn-Kozmin-Jarocin-Wrzesnia-Gniezno,
3) Kepno-Wielun-Herby (-Tarnowskie Gory/Czestochowa),
4) Krzyz-Gorzow Wlkp.-Kostrzyn,
5) Ostrow Wlkp.-Krotoszyn-Leszno
6) Poznan-Wagrowiec-Bydgoszcz
    Czyn ktoras z tych lini moze zostac zlikwidowana,
albo drastycznie zostanie ograniczona ilosc pociagow
pasazerskich, a moze zostanie zwiekszona ilosc?

    PS: Czy jest jakas strona www, na ktorej byly by zebrane
newsy kolejowe (PKP) znalezione w prasie oraz w komunikatach
PKP? (cos w rodzaju krotkiego streszczenia artykulow z odnosnikiem
do danej publikacji)





Temat: Prezentacja sytuacji w PKP Cargo
Na portalu Rynek Kolejowy w komentarzach pod artykułem " Balczun: Nie chowamy głowy w piasek. Pojawiły się szczątkowe informacje jak będą wyglądały nowe zakłady np:
1) Białystok , Lublin , Małaszewicze
2) Katowice , Gliwice , Czechowice Dziedz. , Jaworzno Szcz.
3) Tarnowskie Góry , Łazy , Częstochowa , Kluczbork
A jak wygląda podział innych zakładów , na pewno ktoś wie , więc niech napisze i ożywi to forum bo ostatnio zrobiło się tu bardzo spokojnie , a tak było ciekawie i to forum żyło po opublikowaniu "Strategi PKP Cargo"

Miłej niedzieli życzę !



Temat: [cyt]Czy awaria lokomotywy obnażyła niemoc kolejarzy?
Oj, łatwo kogoś krytykować.
Po pierwsze, lokomotywa ciągnie pociąg z Wrocławia. Skoro dojechała do
Częstochowy planowo mogę przypuszczać, że była sprawna.
Po drugie, w Częstochowie następuje zmiana maszynistów. Żaden z maszynistów
nie przyjmie od swojego poprzednika uszkodzonej lokomotywy, chyba że nic nie
wie o usterce (mało przwdopodobne).
Po trzecie, lokomotywy, które są na stanie PKP mogą popsuć się w każdej
chwili i w wielu przypadkach tylko maszyniście można zawdzięczać to, że
pociąg dojeżdża do celu.
Po czwarte, maszynista ma 15 minut na lokalizację usterki i ewentualne
podjęcie decyzji o tym, czy pojedzie dalej, czy zażąda lokomotywy
zastępczej.

Oczywiście pasażerom należy się ze strony drużyny konduktorskiej informacja,
jaki jest przewidywany czas postoju. Tutaj zgadzam się całkowicie.

Pozdrawiam





Temat: jakie szopy podlegją pod przewozy regionalne


Czy ktoś się orientuje jakie lokomotywownie zostały przekazane z PKP CARGO
do PKP Przewozy Regionalne (tak jak np. Toruń Kluczyki podlega pod ZPR
Bydgoszcz)
Interesuje mnie ich wykaz, oraz ewentualne informacje na temat
świadczonych
tam usług naprawczych, remontowych i utrzymaniowych dla taboru (wagony i
lokomotywy).


Wiem że Częstochowa podlega pod Śląski ZPR.

Pozdrawiam
Bubi
Miłośnik EU07





Temat: Tyski festiwal 2007
Informacja o biletach:

UWAGA!
PRZEDSPRZEDAŻ BILETÓW NA FESTIWAL:
Bilety są tylko dwudniowe.

Ceny biletów w przedsprzedaży:

- Bilety z pobytem na terenie (z 28/29 i 29/30 lipca 2007r.) - cena 38 zł.
- Bilety tylko z wejściem ( po koncertach należy opuścić teren)- cena 30 zł

Bilety do nabycia:
- w internecie - jedynie na Allegro.pl. od 20.06.2007r.
- w kasach PKP Przewozy Regionalne od 20.06.2007r na stacjach:
- KATOWICE,
- SOSNOWIEC,
- TYCHY,
- BYTOM,
- GLIWICE,
- CZĘSTOCHOWA,
- BIELSKO BIAŁA,
- o innych punktach na dworcach PKP będziemy informować sukcesywnie.

- w hipermarkecie REAL w Tychach przy al.Bielskiej 107.- na stoisku promocyjnym Festiwalu
od 01.07.2007r.

Przedsprzedaż trwa do 22.07.2007r.

Przed bramami sprzedaż od 27.07.2007r. od godz.8.00
- Bilety z pobytem na terenie (z 28/29 i 29/30 lipca 2007r.) - cena 45 zł.
- Bilety tylko z wejściem ( po koncertach należy opuścić teren)- cena 35 zł



Temat: Prasówki dotyczące tramwajów
[Częstochowa] Jednak wystarczy jeden bilet

Przesiadając się z "dziewiętnastki" na autobus zastępczy na Kucelin, a tam na autobus linii 13 bądź 28 do walcowni, nie trzeba kasować dodatkowego biletu - precyzuje swą wcześniejszą informację MPK.

Przypomnijmy, że od wtorku remontowany jest wiadukt nad dworcem PKP Raków. Tramwaje i autobus 19 dojeżdżają tylko do rezerwatu archeologicznego. Autobus zastępczy, podstawiany po drugiej stronie torów PKP (przy sądzie), dojeżdża tylko do Kucelina, podczas gdy "dziewiętnastka" miała kursy wydłużone do walcowni. W pierwszym komunikacie MPK informowało, że bilety z tramwaju i autobusu ważne są do Kucelina. Można jednak na nich jechać - z dwiema przesiadkami - aż do walcowni.



Temat: Już wkrótce Flirt na śląskich torach
Uzupełniając informację Wojtka

Pociągi będą kursować między Bielskiem-Białą i Częstochową oraz na linii Tychy - Katowice - Sosnowiec. Na tej drugiej trasie, specjalnie dla pociągów Flirt, przeprowadzony zostanie remont. - Naciskamy na PKP, bo nowoczesny pociąg nie może wlec się 20 kilometrów na godzinę, po starych torach - zdradza Kołodziejczyk. Pociągi wyprodukowane dla woj. śląskiego będą miały 74 m długości, klimatyzację, podjazdy dla niepełnosprawnych oraz nowoczesne wyciszenie.

Każdy ze składów pomieści ok. 500 pasażerów (180 miejsc siedzących). Wewnątrz pociągu, który może osiągnąć prędkość do 160 km/h, zamontowane zostaną też kamery. - To będzie całkiem inny komfort jazdy niż ten, który teraz kojarzy się nam z państwową koleją - zapewnia Jarosław Kołodziejczyk.

Cztery pociągi zamówione przez województwo śląskie w 2006 roku kosztowały 90 mln zł. Do 2013 na śląskich torach ma pojawić się 16 kolejnych nowoczesnych maszyn (osiem z nich będą to nowe składy, a pozostałe osiem - gruntownie wyremontowane).

Pociągi mają jeździć m.in. pomiędzy Gliwicami a Częstochową oraz Bielskiem-Białą a Katowicami. Samorząd województwa liczy, że za kolejne nowoczesne pociągi zapłaci już mniej. - Na torach zacznie się pojawiać konkurencja, więc ceny spadną - przewiduje Kołodziejczyk.

Na szynach w naszym regionie pojawią się w czerwcu przyszłego roku - mówi Jarosław Kołodziejczyk, członek zarządu województwa śląskiego.

Źródło:Gazeta Wyborcza - Katowice 18.08.2007r.



Temat: Pociąg odjechał, ludzie zostali
30 grudnia odprowadzałem dzieci na dworzec PKP. Miały jechać do Krakowa pociągiem pospiesznym Stoczniowiec o godz. 16.47. Pociąg jechał z Gdyni łączonym składem do Katowic i Krakowa.

Zgodnie z zapowiedzią wagony do Krakowa miały być na końcu pociągu i miały stanąć na stanowiskach 4, 5, 6 na peronie 2. Po wjeździe całego składu na stanowiska 1, 2, 3 nastąpiło rozłączenie wagonów, a następnie ich wprowadzenie na stanowiska 4, 5, 6. Część pociągu do Katowic odjechała, a na peronie pozostały cztery wagony, do których już nie dało się wsiąść (bo tyle było ludzi), w tym zamknięty wagon klasy 1 oraz zamknięty restauracyjny. Pociąg odjechał z dużym opóźnieniem, pozostawiając na peronie większość podróżnych, którzy zamierzali jechać z Częstochowy do Krakowa. A przecież każdy miał jakieś plany, bilet w ręku, pociąg przed sobą na peronie a nie mógł do niego wsiąść!!!

Udaliśmy się do punktu obsługi klienta, gdzie zamiast uzyskać informację o możliwościach podróży do Krakowa, w długiej kolejce trzeba było czekać na stempel, że bilet nie został wykorzystany i w następnej kolejce przy kasie po zwrot pieniędzy.

Stoczniowiec jest jedynym popołudniowym pociągiem do Krakowa - następny o godz. 23.30. Kto wpadł na tak idiotyczny pomysł, aby łączyć pociągi na takich trasach i w dodatku tak krótkie składy? W takich dniach PKP powinno uruchamiać dodatkowe pociągi - byłyby w pełni wykorzystane i dochodowe. Następny taki horror przeżyjemy najprawdopodobniej 4 stycznia.

Ostatecznie odwiozłem dzieci samochodem.

Źródło: Gazeta Wyborcza



Temat: Rozkład jazdy PKP PR 2008/2009 - dyskusja

Też bym chciał to wiedzieć, ze względu na Kluczbork. Ale widząc to co się dzieje na tej linii od kilku lat to pewnie zwnou nic nie puszczą przez Kluczbork. Pewnie znowu będzie Wieluń albo Zduńska Wola i Częstochowa...

A Barbakan przez Wieluń jako Ex??? To już chyba wielka przesada by była.


Merkury w relacji Katowice-Poznań przez Wieluń nie ma najmniejszego sensu. Dlaczego?
1) Czas przejazdu dłuższy niż przez Kluczbork
2) Trasa kluczborska zapewni większą ilość pasażerów niż jazda okrężną drogą przez Wieluń

Poza tym Merkury obowiązkowo powienien być przedłużony do Krakowa.
Faktem jest, że na kluczborskiej od kilku lat nic się nie dzieje ale gdyby Podhalanin jeździł przez Bytom, Kluczbork to już byłby duży postęp. No i oczywiście nie może zabraknąć "kołobrzeskiego" rel. Katowice-Kołobrzeg. Ma ktoś jakieś informacje na temat tego pociągu? Może ktoś z PKP wpadnie na pomysł, że powinien to być pociąg całoroczny...

Co do Ex Barbakan przez Wieluń... lepiej się nie będe wypowiadał...

Pozdrawiam!



Temat: Po wakacjach [dlugie]



  A. Czestochowa: Jesli dobrze rozumiem, to Opolanin out, a Panorama przez
Poznan, tak?.


Nie. Oba pociagi znikaja zupelnie.

 Za to codziennie Olenka z W-wy do Wroclawia, a Podlasie tylko w


weekendy?


Tak.

 Bedzie pospiech z Gliwic do W-wy, ale tego nie udalo mi sie


sprawdzic, czy zamiast Kmicica, czy oprocz Kmicica (BTW 29 sierpnia widzialem
go z odnowionym niebiesko-zoltym EN57 - wewnatrz wygladal o niebo lepiej niz
inne pociagi PKP)?


Oprocz Kmicica, zamiast pociagu Lodz - Katowice - Lodz przez Koluszki.

 Przez Cz-we pojada tez dwa pospiechy Katowice-Gdynia. A


czy beda skomunikowane z pociagami Lodz-W-wa? Czy to wszystkie zmiany w
podjasnogorskim grodzie?


No jeszcze np. likwidacja Czarneckiego a w zamian grupa wagonow
(Kielce-Szczecin-Kielce w pociagu 28201/82200 (Szczecin-
Lublin-Szczecin)


  B. PKP-IC: Czy to prawda, ze: Blekitna Fala bedzie IC (czyzby cieszyla sie
tak wielka popularnoscia?), tak samo Kilinski? Bystrzyca do Wroclawia?
Heweliusz do BB,


Wszystkie ww. informacje sa prawdziwe


a Slupia do Krakowa?


A tu juz nieprawda. Slupia bedzie jezdzic w rel. Warszawa Zach. -
Kolobrzeg.

 A co z Mickiewiczem (gdzies widziale


liste pociagow do Bialegostoku i tego Ex tam nie bylo)?



pospiesznych





Temat: Mikropekniecia szyn?


Ostatnio w teleekspresie podano informacje, ze z powodu
ostatnio stwierdzonych mikropekniec szyn wiele pociagow do czasu zmiany
rozkladu jazdy bedzie opoznionych. Ciekawe ile w tym prawdy ?


O bardzo duzooooooZmieniono rozklad na odcinku Czestochowa - Zawiercie i
teraz wszystkie pociagi jada okolo
20-40 minut dluzej  (ograniczenie bodaj do 50 - 60 km/h).
Lacznie z hoteleowym Tetmajerem pospiechami do Katowic itp.

Podobnie sprawa ma sie z jednym torem Poznan-Szczecin gdzie na 50 km jest
ograniczenie
i np. IC Chrobry zawsze jedzic po tym samym torze w obie strony :)))
O ile wiem wada wynika z bledu technologicznego huty  (tak twierdzi PKP)
i o ile sie nie mysle sprawa jest w sadzie. Huta tlumaczy ze "..... za
malo pociagow jezdzi
ta linia i to dlatego....." jak dla mnie bzdura :)))

Pozyjemy zobaczymy
Acha co do lini Czestochowa - Zawiernie zapadla juz decyzja o wymianie
szyn na sporym kawalku

Pozdrawiam ROBBO




--
=========================================================================

==   =========================================================================





Temat: Kombajn sniezny w Poznaniu


Witam !
Czy ktos ma moze jakies informacje dotyczace tego pojazdu, zdjecia, opis
dzialania itp, dzisiaj widzialem
go na dworcu w Poznaniu, gdzies wyczytalem, ze jest radzieckiej
konstrukcji,
mial np sprzeg samoczynny.


Dzisiaj mial jechac w okolice Czestochowy, konkretniej na linie
Czestochowa - Chorzew Siemkowice. Czy naprawde na PKP jest taka bieda ze
sprzetem ze az z Poznania trzeba ta maszyne (bo taki napis widnieje na pudle
"Maszyna odsniezna") sciagac? Na Slasku tego nigdzie nie ma?

Pozdrw
Pedro
---
http://www.dreamwater.net/kolej





Temat: Umowa na remont odcinka Jawornica - Blachownia podpisana

wymieniona, także ta na Liswarcie. Pociągi będą się poruszały tylko po 1
torze.

Informacja ta została podana przez pana Tomasza Haładyja, z GW Częstochowa i
przez DZ. Poza tym, w komunikacie PKP PLK czytamy WYRAŹNIE, że będą
wymienione WSZYSTKIE zwrotnice na tym torze tak, żeby pociągi jeździły po
tym samym torze.

Więc proszę pisać źródło swoich informacji, jeśli jest pan przekonany o
swojej prawdzie.

PS: Widzę, że grupy się dublują. Na google ci sami użytkownicy :-)
Pozdrawiam





Temat: Częstochowa - nowy rozkład


http://miasta.gazeta.pl/czestochowa/1,35271,4373063.html?nltxx=107773...
Pociąg Gosiewskiego skazany na likwidację?
Tomasz Haładyj
2007-08-07, ostatnia aktualizacja 2007-08-07 22:22
PKP Intercity odmawia informacji o rentowności pociągu: - Tajemnica
handlowa - wyjaśnia rzeczniczka Adrianna Chibowska.


Czy po tym zdaniu należy się śmiać czy płakać?


"Kordeckiego" już nie ma, za to pojawia się "Morcinek". Ma ruszać z
Gliwic. Jednak nim wjedzie na Centralną Magistralę Kolejową, nieźle
pokrąży, zahaczając o Olkusz i Wolbrom.


No nie... Olkusz dostanie połączenie ze stolicą... To ja proponuję uruchomić
konkurencyjnego pośpiecha Katowice - Warszawa przez Olkusz,
Kozłów, Kielce - i zobaczymy co zostanie z "Morcinka" po pół roku :-)

Pozdrawiam
Piotr





Temat: Wojskowy numer kierunkowy
To działa tylko w sieci kolejowej. Te telefony nie mają wyjścia "na
miasto".
A jak chcesz wiedzić jak działa to działa prosto. Wybierasz numer
kierunkowy miasta okręgowego np. Katowic (jak chcesz zadzwonić np. Do
Częstochowy to po połączeniu z Katowicami wybierasz numer kierunkowy do
cz-wy) a potem numer abonenta kolejowego. Numery kierunkowe można
sprawdzać pod numerem 1111 - Okręgowa Informacja Kolejowa. Ten numer w
każdym okręgu jest taki sam, w odróżnieniu od numerów kierunkowych. Jak
dzwonisz do wspomnianych Katowic to mają one inny numer z W-wy, a inny
z Gdańska.

mkm


to ja mam cos podobnego. na stacjach PKP sa zolte (chyba tylko)
autamaty PKP
z ktorych ludzie dzwonia do rodziny. ktos wie jak to dziala?

psychik

--
Chcesz otrzymywac newsy poczta elektroniczna ? Sprawdz
http://www.newsgate.pl


--
Chcesz otrzymywac newsy poczta elektroniczna ? Sprawdz http://www.newsgate.pl





Temat: Transport autokarowy na targi BoatShow, Łódź 18 -19.11 [rekl
Witam serdecznie.
W dniach 18-19.11.2006 organizujemy transport autokarowy na targi BoatShow
2006 w Łodzi.

Sobota 18-11-2006
Wyjazd Powrót
08.00 Kraków ul. Bosmańska Dworzec PKS 21.30
09.30 Katowice Dworzec PKP 20.00
10.30 Częstochowa Stacja Shell ul. Woj.Pol. 19.00
12.30 Łódź Targi BoatShow 17.00

Niedziela 19-11-2006
Wyjazd Powrót
10.00 Warszawa Sala Kongresowa 19.30
12.30 Łódź Targi BoatShow 17.00

Koszt przejazdu w obie strony tylko 35 PLN
Uczestnicy transportu otrzymają kupon rabatowy na usługi i towary
sprzedawane na stoisku GlobTourist. Rabat 5%. Transport odbędzie się
autokarem Klasy lux wyposażonym w toaletę, video, cafe bar, klimatyzację.

Zapisy oraz szczegółowe informacje mogą Państwo uzyskać pod numerem
telefonu
094 354 54 19 lub e-mail: info@globtourist.pl.

Zapraszam,
Aleksandra Leśniewska



Temat: EU06-14 zielone przody


| Kraków jeździ do Olsztyna?

Czesc
Tak od jakiegos juz czasu Olsztynem tj. rzeznia Plaszow-Olsztyn do samego
Olsztyna :)


Lok ten pojedzie dzis (15.03) z Olsztyna Do Krakowa Plaszowa z pociagiem 35206/7

Olsztyn Gl. 21:53
Ilawa Gl.22:45/22:57
Torun Gl. 0:19/0:24
Zdunska Wola Karsz. 2:59/3:01
Czestochowa 5:31/5:35
Trzebinia 7:05/7:09
Krakow Gl. 7:51/8:01
Krakow Plaszow 8:07 (16.03)

Zycze milego ogladania - sam bym chetnie znowu na cos takiego sobie looknal.
Tym bardziej, ze jak mi przekazaly wiarygodne usta - ta informacja jest chyba
pewna na 100%.

Pozdrawiam
MK-PKP





Temat: Zmiany w rozkładzie jazdy pociągów :)
Witam !

Nie moglem sie powstrzymac po przeczytaniu informacji
http://www.pr.pkp.pl/w-regionach,slaskie,zmiany-czasowe-w-kursowaniu-...

Pociag nr. 15

Kursuje według zmienionego rozkładu jazdy
Częstochowa przyj. 5.40
Sosnowiec Gł.przyj.7.11odj.7.24
Katowice przyj 7.37 odj.7.24 bez zmiany

Pzdr
Rowert





Temat: Łódź - Warszawa, czyli upadek postępuje


Osobom, które korzystają z ulg rodzin kolejarzy (80%) świat w pociągu zawsze
jakoś dziwnie wygląda na piękniejszy. Spóźnień nie widzą, tłoku w drugiej
klasie też (bo zwykle jeżdzą w jedynce). A propos metodologii tutaj
niewiarygodny jest wykonujący próbę, bo jest zainteresowany w konkretnym
wyniku próby.


Jak zwykle Twoje informacje Stanisławie pozostawiają wiele do życzenia.
Muszę Cię rozczarować - na dojazdy do pracy do Warszawy wydaję
miesięcznie 290 zł. I jedyny przywilej jaki posiadam z powodu żony
pracującej w PKP to 6 biletów na pociągi IC/Ex na rok. Nic innego
rodzinom ludzi zatrudnionych na nowych zasadach nie przysługuje. A co do
dat to masz choćby dzisiejszego Kmicica z Częstochowy.
Pozdro
CAr.





Temat: Opolanin będzie tylko pośpiesznym?


| Z informacji "Gazety" wynika, że z początkiem kwietnia PKP wprowadzi
| kilkanaście zmian w opolskim rozkładzie jazdy i będą one dotyczyć głównie
| pociągów osobowych. Niewykluczone, że ekspresowy do tej pory Opolanin,
| którym najwygodniej i najszybciej można się było dostać do Warszawy, będzie
| pociągiem pośpiesznym.

No ja bym nie narzekał. Może niektórzy będą płakać za "pociągiem
kwalifikowanym", ale przecież czas podróży może wydłużyć się do 10
minut (postoje w Herbach, Koluszkach i Skierniewicach?),


Ej, czas wydluzy sie wiecej niz 10min. Pociag posp. odcinek Opole - Czestochowa
pokonuje w 1:44 do tego 0:03 postoju i dalej w 2:33 do dworca zachodniego w
Warszawie. Razem wychodzi 4:20, czyli 28min dluzej, a to i tak niezle bo Bolko
jedzie teraz ponad 1h dluzej niz za czasow gdy byl Ex z taryfa posp...


jakość wagonów też nie była nadzwyczajna, może czyściej niż w typowym
pospiechu. A będzie znacznie taniej!


I bedzie IC Gornik, wiec kazdy bedzie zadowolony.


| - W jego miejsce pojawiałby się pociąg Inter City Górnik
Ciekawe co to ma znaczyć, czy Górnik będzie ruszął z Opola? Czy z
postojem w Kędzierzynie? (jestem za)


A dlaczwego ma jezdzic przez Kedzierzyn? Przez Strzelce jest ten sam czas
przejazdu, a w Kedzierzynie i tak i tak IC nie staja (Wawel).

Pozdrowienia
Grzesiek





Temat: Urodziny Centralnego


 Leszek Ruta trochę mnie ubiegł z tą informacją, a przecież jest tu o czym
pisać. Srebrny jubileusz Dworca Centralnego w Warszawie nie został co
prawda zauważony przez media, ale dla MK to chyba ważny dzień. Nie będę tu
powtarzał statystyk o kubaturze i ilości pasażerów rocznie (zob.
infokolej.pkp.pl/pkpdc); jasne że to największy w Polsce kolejowy terminal
pasażerski, przynajmniej pod względem wielkości obiektu i ilości pasażerów
(pewne i obrotów w kasie), bo ilość pociągów jest większa na Wschodnim, a
nowocześniejsza jest Częstochowa.


Ale prasa zauwazyla. Wyborcza Stoleczna i Metropol na pierwszy stronach
maja DC, ciekawe co bedzie zamist hali bo jak rozumiem reszta zostaje.




Temat: cięcia w łódzkiem


| Eee... Co to to nie...To taka alternatywna nitka na Warsiawe, panie...
| Przyda się.
Nie wydaje mi się, żeby ktoś na to w ten sposób patrzył... Gdyby tak,
toby trawą nie zarosło a szlakowa by większa była...


Eee... Nie w PKP/PLK... U nas z zasady stan linii ma się nijak do jej
znaczenia. Popatrz - między Wierzchucinem a Kościerzyną tory proste, trawa
nie rośnie, podkłady betonowe, i 100 można pocinać. A z drugiej strony -
cała magistrala nadodrzańska, Wrocław - JG, Kluczbork - Chorzów Batory,
Koniecpol - Częstochowa, itd...


| Ale ten tekst o kozie śliczny, rad bym go do sygnaturki
| wsadzić, tylko brak mi autora i zgody. 8-)
Hmmm... No nie wiem czy uda mi się tego mechanika dorwać, no i nie wiem
czy by się zgodził :-) Ale można by cytować z podpisem "Maszynista EN57" ;-)


A można by, można. Tak jak "konduktor pociagu Mamry" albo "pani z
informacji" 8-)

Marek A. Salwa





Temat: Soła - pomóżcie!, pilne


Mam pytanie - o której w końcu odjeżdża teraz "Soła" z Łodzi do Bielska?
Hafas
podaje 6.55, tabelki na PKP PR - 6.08, nie znalazłem też żadnych informacji
o
zmianach. Dość mi zależy na tym, mam o 10.30 wykłady w Katowicach i jeśli
odjeżdża za pięć siódma - to nie zdążę. Zadzwoniłem więc na 9436 i pan z
całą
stanowczością przekonywał mnie, że 6.08. Ja się pogubiłem.


Dzisiaj odbył się debiut pociągu "Soła" hihihi....
Wreszcie mam szansę się wypowiedzieć.
Wbrew wcześniejszym zapowiedziom Tabela 102 http://tiny.pl/jbv3 pociąg
wyruszył o 6.55 zamiast 6.05. Powód prosty: przepustowość stacji Gałkówek,
gdzie bawią się od miesiące ze 100-stu metrami torów.

"Sołę" zaobserwoałem jak zjeżdzała w Pękowicach na łącznicę do Bęzelina,
ciągnięta przez ET22-712 (tyle teraz wolnych "siódemek" w Łodzi, musieli dać
byka!); skład 5 wagonów Adnu+4Bdnu te nowsze.
Co to frekwencji to słabo ok. 5-10%, lepiej było zapewne w Piotrkowie,
Częstochowie.

pozdrawiam SOPEK
...............
zapraszam na www.kpinfo.pl
Kolejowy Portal Informacyjny





Temat: Korekta rozkładu jazdy od 1 lutego - najważniejsze zmiany
Kolej tnie pociągi

Wydany w grudniu książkowy rozkład jazdy pociągów to już makulatura. Wprowadzono w nim dotąd 21 zestawów poprawek - następna, od 1 lutego, będzie bardzo znacząca.

Dla częstochowian niesie ona jedną dobrą informację: dzięki likwidacji pociągu "Łużyce" Warszawa - Zgorzelec zyskamy połączenie z ostatnim z wymienionych miast: dojedzie tam bowiem "Oleńka", kończąca dotąd jazdę we Wrocławiu. Kolejne wiadomości są już gorsze. Do warmińskiego Olsztyna dotrzemy koleją tylko w wakacje, ponieważ "Hutnik" z Raciborza przez Częstochowę będzie miał skróconą relację (do Warszawy) poza sezonem. PKP Przewozy Regionalne likwidują też "Wieniawskiego" z Kielc, przez Częstochowę, do Szczecina. Tym samym tracimy połączenie z Pomorzem Zachodnim.

Z kolei mieszkańcy Lublińca nie pojadą bezpośrednio do Kołobrzegu: likwidowany 1 lutego pociąg pospieszny pojawi się powtórnie na torach dopiero w maju.Niestety, żadnego skutku nie przyniosły dotąd zabiegi o reaktywację zlikwidowanego w grudniu połączenia ok. godz. 8 rano z Częstochowy do Krakowa.

Źródło: Gazeta Wyborcza



Temat: Transport gości weselnych do innego miasta
Mam do Was, drogie forumki i drodzy forumkowie, pytanie. Ostatnio usłyszałam pewną informację odnośnie zapewnienia dojazdu gościom z innego miasta. Na moje wesele będą zaproszone osoby z Łodzi. Usłyszałam, że powinnam osobom niezmotoryzowanym zapewnić transport do mojego miasta, bynajmniej nie moze to być PKS czy PKP. Usłyszałam, że goście nie mogą czy nie powinni tłuc się PKSem. Czyli co, powinnam im wynająć auta, zamówić taksówki z Łodzi do Częstochowy, a moze samolot... dla mnie to bzdura na resorach. Bo skoro zapraszam osoby to im pozostawiam decyzję czy chcą i czy mogą przyjechać.Skoro chcą się bawić na weselu to chyba liczą się z wydatkami na strój, prezent czy chociażby dojazd... Ja jeszcze się nie spotkałam z tym by para młoda opłacała dojazd na wesele do innego miasta. A co by było gdybym zapraszała np. kogoś z Niemiec czy Anglii.czyli co, bilety mam im w zaproszeniach wysłać? A moze samolot to tez ujma i najlepsza byłaby taksówka...



Temat: Zmiany w rozkładzie jazdy pociągów :)

Witam !

Nie moglem sie powstrzymac po przeczytaniu informacji


http://www.pr.pkp.pl/w-regionach,slaskie,zmiany-czasowe-w-kursowaniu-...


Pociag nr. 15

Kursuje według zmienionego rozkładu jazdy
Częstochowa przyj. 5.40
Sosnowiec Gł.przyj.7.11odj.7.24
Katowice przyj 7.37 odj.7.24 bez zmiany


Za to 24103 z Sosnowca Głównego pojechał na Południowy na obrót. O tym nie
piszą, a w SG już był około 30 minut po planie.

Jędruś.





Temat: model parowozu


Wszedlem (z drugiej reki) w posiadanie modelu parowozu (silnik elektryczny

Deutsche Reichsbahn
56 2719
Czy ktos moze wie czy ten parowoz byl eksploatowany na PKP i jakie mial
oznaczenie?


Tak, byl to Tr6, wiecej informacji:
http://www.kolej.pl/~oelka/tr6.html
(teraz trzeba naciskac go zeby zamiescil opis
jak przerobic BR56.2 na Tr6 ;-)

Gdybys w przyszlosci wszedl w posiadanie innego modelu,
to tabelka "who is who" jest pod adresem:

http://www.czestochowa.top.pl/~di2/modele/pol-baz-lok.htm


Dzieki


Niemazaco,
ja natomiast dziekuje za zrobienie powyzszych stron :)

Pozdrawiam,

MC





Temat: Chamstwo na stacji Gliwice
W dniu wczorajszym (3.10.2003) bez zbytniego pospiechu o godz. 17.04 z
peronu 2 w Gliwicach (z ponad 4 minutowym opoznieniem) odprawiony zostal
zespol kibli (E38) w kierunku Czestochowy. Kilkadziesiat sekund pozniej (o
godz. 17.05, kiedy swiatla odjezdzajacego pociagu byly jeszcze widoczne) na
sasiedni tor przy peronie 2 wjechal opozniony pociag (E224) z Kedzierzyna.
Pociąg z Kedzierzyna dzieki dobremu rozplanowaniu polaczen (Nysa, Raciborz,
Wroclaw) mial dosyc dobra ponad 50 % frekwencje, wsrod pasazerow znaczna
czesc (sadzac po ilosci osob ktore nie wysiadly z pociagu, ilosci osob
okupujacych tablice odjazdow na peronie i w tunelu) planowala kontynuowac
dalsza podroz. Niestety nastepny pociag w tym kierunku (40) planowany byl
dopiero za godzine (56 minut opoznienia juz na starcie).

Informacje podaje, gdyz mam nadzieje ze na grupie znajda sie osoby ktore
potrafia wykorzystac ta wiadomosc w dobrze pojetym interesie MK lub grupe
czytuje np szef osoby odpowiedzialnej za niezadowolenie grupy klientow
narodowego przewoznika (wiadomo kolejna grupa niezadowolonych klientow PKP
pewnie w krotkim czasie przesiadzie na inny pewniejszy srodek transportu, co
skutkowac moze kolejnymi cieciami rozkladu jazdy).

    Pzdr
    zniesmaczony Rowert





Temat: Czy ktoś jedzie Częstochowa - Żary lub w pobliże tych miast ?


3:06 - Czestochowa - Wrocław 6:28 - PKP

Potem tez bedzie pociag do Weglinca, ale w okolicach godziny 12-13
dopiero.


Wielkie dzięki za informację.

Jacek "Plumpi"





Temat: Nowości w rozkładzie jazdy PKP na 2006 r.
Gazeta Wyborcza w Czestochowie
Dodatkowe pociągi do Krakowa z Częstochowy i Koniecpola to najciekawsze
nowości nowego rozkładu jazdy PKP. Ale nie wszystkie informacje są dobre

Częstochowa i Koniecpol zyskają na zmianie połączeń między Łodzią a
Krakowem. Poranny pociąg między tymi miastami kursuje przez Tomaszów
Mazowiecki oraz Centralną Magistralę Kolejową. Od września jego wagony
przyłączone zostaną do pociągu "Soła" Łódź - Bielsko jadącego przez
Częstochowę. Na naszym dworcu będą odpinane i kierowane pod Wawel.

- Dzięki temu Częstochowa zyska ok. godz. 8 dodatkowe połączenie z Krakowem.
Jest bardzo potrzebne, bo jedyny poranny pociąg odjeżdża tuż po godz. 5 -
mówi Zbigniew Jastrząb, dyrektor handlowy PKP Przewozów Regionalnych w
Katowicach.

Takie połączenie miało być uruchomione już w zeszłym roku - nawet znalazło
się w rozkładzie, ale tuż przed jego wejściem w życie zniknęło. PKP uległo
wtedy silnemu lobby z Tomaszowa Mazowieckiego, które zaprotestowało przeciw
utracie jedynego połączenia z Krakowem. W tym roku Tomaszów udobruchany
zostanie nowym pociągiem "Pilica" do Krakowa. Zjedzie on z Centralnej
Magistrali Kolejowej (i zaraz na nią powróci), by zabrać pasażerów z
Koniecpola. Odjazd z tego miasta o godz. 7.48, przyjazd z Krakowa - 19.08.

Inną nowością rozkładu 2006 jest wydłużenie trasy pociągu "Sukiennice"
Kraków - Łódź aż do Bydgoszczy. Z kolei podróżujących do Warszawy ucieszy
zapewne, że pospieszny "Kmicic" odjedzie ze stolicy trochę później - bo kto
dziś nie zdąży na 18.15, musi czekać prawie do północy.

Ale jest też zła wiadomość: "Wrocławianin" z Warszawy (odjazd tuż po godz.
13) do stolicy Dolnego Śląska nie będzie już jeździć przez Częstochowę.
Według nieoficjalnych informacji jego miejsce na trasie przez Częstochowę
miałby zająć pociąg uruchamiany przez siostrzaną kolejową spółkę -
Intercity. Kursowałby pod szyldem Tanich Linii Kolejowych, a więc z taryfą
pospieszną, a nie ekspresową. Nie udało nam się jednak tego potwierdzić. -
Szczegóły nowego rozkładu jazdy podamy w pierwszej dekadzie października -
mówi Anna Rosiek, rzeczniczka PKP Intercity.

Nowy rozkład jazdy wejdzie w życie 11 grudnia.
http://miasta.gazeta.pl/czestochowa/1,35271,2933810.html





Temat: Z Zakopanego do Częstochowy w 12,5 godziny
Witam
Jakoś nie zauważyłem więc zapodaje.

http://miasta.gazeta.pl/czestochowa/1,35271,4364113.html

Z Zakopanego do Częstochowy w 12,5 godziny

 Taką podróż odbyli wczoraj pasażerowie przyspieszonego pociągu Giewont.
Wyjechali z Zakopanego o godz. 5.34, w Częstochowie mieli być o 11.31. Dojechali
tuż po 18. I nie była to próba bicia rekordu ustanowionego niedawno przez
pociąg, który drogę z Kielc do Kołobrzegu pokonał w 21 godzin. Zawinili
złodzieje kabli.
Giewontem podróżowała częstochowianka Marta Jamrozik. Do "Gazety" zadzwoniła jej
przestraszona mama: - Córka jedzie z Krakowa od rana i do tej pory jej nie ma. W
informacji PKP nic mi nie chcą powiedzieć.

- Problem zaczął się w Woli Kuczkowskiej, 20 km od Koniecpola - opowiadała nam
później pani Marta. - Kierownik pociągu powiedział nam, że ktoś ukradł 1700
metrów sieci trakcyjnej i że siedem słupów jest uszkodzonych. Skład stanął w
szczerym polu... na cztery i pół godziny. Było w nim około 120 osób. W końcu
zabrał nas stamtąd pociąg sieciowy; mieliśmy się przesiąść we Włoszczowie.

Jednak gdy pasażerowie dotarli do stacji Włoszczowa Północ, plan się zmienił -
zawieziono ich do Żelesławic. Ostatecznie na peron w Częstochowie wysiedli tuż
po godz. 18.

- Organizacja naszego "ratunku" to skandal. Można było jakieś autobusy
zorganizować... - mówi pani Marta. - Ludzie krzyczeli na konduktora i kierownika
pociągu, choć akurat oni niczemu nie byli winni.

- Jest nam bardzo przykro z powodu tego, co się stało. Zapewniam, że zrobiliśmy
wszystko, co w naszej mocy - tłumaczy Łukasz Kurpiewski, rzecznik prasowy PKP
Przewozy Regionalne. - Naprawdę nie dało się tego inaczej urządzić.

- Czyli to normalne, że czeka się cztery i pół godziny na pociąg zastępczy?

- Nie było trakcji, złodzieje ukradli prawie dwa kilometry kabli. Wysłaliśmy
pociąg sieciowy, kierownik informował pasażerów, co się dzieje...

- A czemu zawieziono ich aż do Włoszczowy i Żelisławic, skoro bliżej był Koniecpol?

- Widać tak trzeba było. Przecież nikt nie robił pasażerom na złość.

- W innych krajach przewoźnicy wynagradzają takie sytuacje swoim klientom. Czy
pasażerowie Giewonta mogą liczyć np. na jakieś zniżki?

- Każdy z nich może indywidualnie ubiegać się o rekompensatę.

Źródło: Gazeta Wyborcza Częstochowa

Tom





Temat: Kupilem turystyczny!
Bry,

Jako ze znudzilo mi sie juz po obiadku swiatecznym siedziec u rodzinki w
Sosnowcu, postanowilem pojechac do domu. Autobusem mam 10 minut, ale
jakos szybciej jechal bus pod dworzec w Sosnowcu wiec skorzystalem z
okazji i po paru minutach bylem przy okienku kasowym.

[Ja] - Dzien dobry, chcialem kupic bilet turystyczny od 1 maja
[Kasjerka] - A skad dokad?
[J] - Ten bilet jest sieciowy, turystystyczny od 1 do 4 maja.
[K] - ?????
[J] - (wskazujac na monitor) kod 77
[K] - .... aaaaha... [stuk stuk stuk stuk]
Po chwili popatrzyla na kalendarz i stwierdzila:
[K] - Ale drugi maj jest dniem roboczym i nie moze Pan kupic takiego biletu
[J] - Na stronie PKP jest informacja ze ten dzien jest traktowany jako
dzien wolny
[K] - Ale mysmy tu zadnej takiej informacji nie dostaly.
Widzac na rozkladzie kibelek Czestochowa-Gliwice za 5 minut stwierdzielm
iz zobacze jak to w moim miescie wyglada.
[J] - To poprosze normalny do Katowic.

Po chwili wtoczyl sie zapelniony w ok. 20% EN57. Parenascie minut jazdy
i wysiadam w Katowicach. Idac holem w strone kas zauwazam jeszcze na
tablicy ogloszen reklame PKP PR informujaca o tym iz bilety wycieczkowe
i turystyczne sa wazne w dniach 1-4 maja. Podchodze do kasy.

[J] - Dzien dobry, prosze bilet turystyczny od 1 maja.
[K] - ?????
[J] - Kod 77
Kasjerka popatrzyla dziwnie spod byka slyszac numer kodu, do czego sie
juz przyzwyczailem. Postukala, i po chwili slysze:
[K] - Piatek drugiego maja jest dniem roboczym i tego biletu Panu nie
uznaja.
[J] - PKP uznalo ten dzien za wolny od pracy, jest nawet o tym
ogloszenie w holu na dole.
Kasjerka chwilke pomyslala, po czym gdzies do tylu:
[K] - Elaaaa, przedluzali ten turystyczny na piatek drugiego majaaaa?
[?] - ...Taaak!
Po tym juz sprawnie wystawila bilecik pytajac jeszcze jakim cudem znam
kody do systemu.

Skan bileciku:
http://www.normanet.pl/winger/bilettur.jpg

Widac, ze jednak slask a zaglebie to dwie rozne krainy ;)





Temat: SOK-iści ukradli pieniądze z karty odebranej złodziejowi
Sokiści ukradli pieniądze z karty, którą odebrali złodziejowi

Częstochowska policja zatrzymała dwóch kolejowych strażników, którzy wypłacili ponad 10 tys. zł z karty bankomatowej odebranej złodziejowi wraz ze skradzioną torbą. Choć sokiści zwrócili skradzioną torbę, kartę przywłaszczyli.

Miesiąc temu przy dworcu PKP w Częstochowie, funkcjonariusze Straży Ochrony Kolei zatrzymali sprawcę rozboju na mieszkańcu województwa łódzkiego. Złodziej trafił na komisariat, a skradzioną przez niego torbę sokiści przekazali policjantom. Jak się później okazało, zatrzymali sobie jednak kartę bankomatową z zapisanym numerem PIN.

Poszkodowany odzyskał skradzione rzeczy, ale o karcie przypomniał sobie dopiero wtedy, gdy dostał z banku informację o stanie konta - z jego rachunku zniknęły wszystkie pieniądze. Zgłosił kradzież karty policjantom, którzy w ramach standardowej w takich przypadkach współpracy z bankiem, zaczęli analizować jej historię.

Okazało się, że po raz pierwszy pieniądze zostały wypłacone dwie godziny po rozboju. Później złodzieje korzystali ze skradzionej karty, wypłacając gotówkę w bankomatach oraz płacąc kartą w sklepach, m.in. za kupowane żywność, buty, oraz sprzęt AGD i RTV.

Dzięki przeglądowi nagrań z monitoringu przy bankomatach, policjanci odkryli, że ze skradzionej karty korzystali sokiści, którzy po odzyskaniu torby z kartą, widząc na niej zapisany PIN, postanowili ją sobie przywłaszczyć. Obaj, 52-letni mieszkaniec powiatu kłobuckiego oraz jego 40-letni kolega, zostali w poniedziałek zatrzymani.

Kolejowym strażnikom postawiono już zarzuty przekroczenia uprawnień w związku z wykonywanymi obowiązkami służbowymi, kradzież karty oraz wyłudzenia pieniędzy w kwocie ponad 10 tys. zł. Śledczy wnioskowali o ich tymczasowe aresztowanie.

Źródło: Gazeta Wyborcza



Temat: [Częstochowa] Nowy rozkład jazdy na kolei od 11 grudnia


Ekspresu do Wrocławia nie będzie, za to Częstochowa ponownie
ujrzy "Sztygara". Tak nazywa się pociąg z Lublina do Wrocławia, który
kursował niegdyś przez dworzec Stradom, lecz przez parę ostatnich sezonów
puszczano go przez Katowice. Od 11 grudnia codziennie o godz. 18.03 znów
pojawiać się będzie w Częstochowie.


z tego co ja wyczytałem z informacji na www.pr.pkp.pl to chodzi raczej
o pociąg "Bolko" bedacy z Lublina w Czestochowie popoludniu (Sztygar
zjawiał sie w Częstochowie około 11:30). Tak wiec chyba poraz
pierwszy pociąg ten nie pojedzie przez Katowice (a Jan Długosz stawia
sie w Katowicach chyba nieco za późno).


"Giewont" będzie przy tym najdziwniejszym pociągiem, z jakiego kiedykolwiek
mieliśmy okazję korzystać. Pojedzie bowiem tylko w jedną stronę, a spod Tatr
już... nie wróci. W zamian do Częstochowy - przez Kraków i Koniecpol -
przyjedzie pociąg z Nowego Sącza o nazwie "Dunajec".


To trochę zakrawa na groteskę, ale wazne, że jest pociąg Kraków -
Częstochowa przez Jędzrzejów i Koniecpol (nie mogi juz go
dociągnąć przez Kielce?)Takich niepewnych połączeń jest
zresztą w regionie więcej; w rozkładzie


oznaczono je literą F. Mają ją wszystkie pociągi z Częstochowy do Chorzewa-
Siemkowic, o 4.27 do Koluszek, 22.43 do Radomska, 4.11 do Gliwic, 20.22 do
Katowic, 22.46 do Łaz, 10.45 i 17.35 do Kielc, 5.11, 12.19 i 15.39 do
Lublińca oraz 16.36 do Kluczborka. Złowieszcze oznaczenie posiada także pięć
pociągów z Katowic do Lublińca, dwa z Tarnowskich Gór do Herbów Starych oraz
tyle samo z Herbów Nowych do Zduńskiej Woli.


skoro PKP zaplanowało próbne uruchominie pociągów do 31 Marca do
chyba powinna byc litera G.


Z Częstochowy do Wrocławia kursuje coraz więcej autobusów. Odjeżdżają o:
4:20, 7:40, 11:05, 11:10, 13.00, 13.05, 14:45 i 15:50.


centrala w Warszawie nie mysli tak perspektywicznie. A Wrocław to
jedno z centrów kolejowego absurdu jesli chodzi o rozkład, więc co
sie dziwić.





Temat: PKP IC - informacja o rozkładzie jazdy 2008/2009
Włoszczowa, Stróże, Radomsko, czyli „kwiatki” w ofercie PKP IC

Od nowego rozkładu w 50-tysięcznym Radomsku zatrzymywać się będzie pociąg Intercity Odra, relacji Warszawa - Wrocław.

„Odra” zmienia relację. Z Warszawy do Wrocławia pojedzie z postojami w Piotrkowie Tryb., Radomsku i Częstochowie. W tej chwili kursuje przez Katowice (jedynie dwa razy w tygodniu, z powodu robót na CMK, kursuje przez Częstochowę - ale zjeżdża do Częstochowy z CMK i dalej jedzie przez Koniecpol) i Opole, a jeszcze wcześniej kursowała przez Poznań.

Dwa lata temu otwarto „kultowy” peron we Włoszczowie. Przed rokiem obiektem złośliwości stał się pociąg EC Bem Warszawa-Budapeszt, mający postój w 3-tysięcznych Stróżach („ochrzczono” go nawet nazwą EC Stanisław Kogut - były szef kolejarskiej „Solidarności” i obecny senator jest nierozerwalnie związany ze Stróżami), teraz w ofercie pojawia się Radomsko.

Z naszych informacji wynika, że uruchomienie pociągu PKP IC Warszawa - Wrocław przez Radomsko nie wpłynie ani na zmianę czasu przejazdu, ani (znacząco) na cenę. Trasa przez Radomsko jest o ok. 150 km krótsza niż przez Górny Śląsk bądź Wielkopolskę, ale mimo tego cena biletu będzie raptem o kilka złotych mniejsza (im dłuższa relacja, tym taryfa wolniej drożeje). Czas przejazdu będzie natomiast w zasadzie identyczny (5 godz. 10 min. przez Poznań, 5 godz. 15 min. przez Częstochowę, 5 godz. 30 min. przez Górny Śląsk), głównie dlatego, że odcinek Częstochowa - Lubliniec - Opole jest w bardzo złym stanie technicznym. 90 km pociąg będzie pokonywać w prawie dwie godziny.

Jeśli chodzi o Włoszczowę i Stróże, to w tych przypadkach oferta PKP IC od 14 grudnia będzie mniej atrakcyjna.

Zlikwidowany zostanie bowiem zarówno EC Józef Bem, jak i TLK Augustyn Kordecki, kursujący z Warszawy przez Włoszczowę, Kozłów, Olkusz, Mysłowice, Katowice i Bytom do Gliwic. W Stróżach spośród pociągów PKP IC stawać będzie tylko Ex. Pieniny, a we Włoszczowie - Ex. Ernest Malinowski.

źródło: Rynek Kolejowy



Temat: Strategia PKP IC - znamy szczegóły!
Witam
Nie wiem jak Wy, ale ja już jakoś sie oswoiłem z informacja, że wkrótce(?) nastąpi przejecie poc psop międzywojewódzkich i międzynarowdowych przez PKP IC, a konkretrnie przez jej podmiot TLK. Kwestia przemalowania pociągów, nie jest dla mnie(!), tak istotna, jak podniesienie komfortu podróży poprzez zastosowanie przy najdłużych składach wagonów 6-cio miejscowych w 2 kl,lpszego stanu wagonów i WC, dobrej, fachowej obsługi no i sprawnej organizacji przewozu rowerów. Wydaje się, że poziom bezpieczeństwa to także ogromne wyzwanie dla nocnych poc posp np Kraków-Kołobrzeg, podobnie jak połaczeń wakacyjnych. Dotychczasowe dzienne czy nocne poc TLK mają dobrą opinię pod tym względem. Oczywiście można się spierać o nowa współna taryfe dla nowych i starych poc TLK, ale nazwa do czegoś zobowiązuje i to właśnie cena biletu ewentualnie fakultatywnej miejscówki, stanowić będzie sztandarowy argument. Ważne są także promocje. Powstają jednak pytania:

-Skoro poc posp będą włączone do PKP IC (TLK) to czy bilet weendowy wycieczkowy (tj. ten do 200 km) a zwłaszcza turystyczny (55zł?) przestaną obowiązywać w nowych "posp TLK"?

-Długi. Wiemy, że Skarb Państwa ( post "Strategia PKP IC") będzie poproszony o spłatę dlugów do wysokości generowanej przez - uwaga - przejmowane pociągi międzywojewódzkie i międzynarodowe. Sprawa wydaje się dość oczywista, ale nawet jak Państwo spłaci lub tez umoży dług w/w poc włanczanych do PKP IC, to co się stanie z długami generowanymi przez
osobowe pociągi międzywojewódzkie???
Np. Kraków-Katowice, Katowice-Kielce, Kielce-Częstochowa.

Myślę, że wszystkie poc osob: wewnętrzne jak i miedzywojewódzkie, razem z długami zostaną na barkach samorządów. I tu moi drodzy jest właśnie miejsce na prywatne pociągi, choćby taki Connex czy Bydgoski Autobus Szynowy. To, jak dobrze będą zaplanowane wydatki i tabór na loklne połącznia poc osob bedzie zależało coraz bardziej od samorządów. Jak daleko pownny samorządy ingerować z lokalne połaczenia osobowe? Moim zdaniem - bardzo! Tylko całkowita likwidacja PKP PR jest w stanie odciążyć samorządy[b] tym brdziej, ze jak wiemy, rola budżetu centrlanego w finansowaniu połączen kolejowych będzie się stopnio zmniejszać - i nie tylko w PKP IC. Dotyczy to także PR.

Ciekawostkę stanowi fakt co się będzie działo z "Warsem" i nocnymi (obecnymi) TLK. Zobaczymy także jak zostanie rozwiązany problem długów poc EC i EZ )

I jeszcze jedno, komu się marzy podróż z Rzeszowa do Białegostoku przez Lublin w 4h lub z Białegostoku do Gdańska w 2,5h? Kiedy wreszcie jakiś agregat (w Stolicy czy Brukseli) zauważy kompletną miezerję na ścianie wschodniej? Tam brakuje nowych superszybkich i superprostych liniii kolejowych od czasów... Tadusza Kościuszki!

Pozdrawiam!



Temat: Czerwcowa korekta RJ
Specjalne przystanki pociągów dalekobieżnych dla wpływowych urzędników

Aż trzy dalekobieżne pociągi będą się zatrzymywać w podwarszawskim Legionowie. W mieście mieszkają wpływowi urzędnicy stołecznego ratusza i niedawny szef PKP InterCity.
Aż trzy dalekobieżne pociągi będą się zatrzymywać w podwarszawskim Legionowie.
W nowym rozkładzie osiem pociągów otrzymało dodatkowe przystanki. Aż trzy z nich będą zatrzymywały się w podwarszawskim Legionowie (wcześniej tylko przejeżdżały przez miasto). To Czartoryski kursujący z Lublina do Gdyni, Pobrzeże relacji Kraków - Kołobrzeg oraz Kormoran z Olsztyna do Katowic.

- Nowe przystanki to uzupełnienie oferty spółki w satelickich miastach, m.in. Warszawy - tłumaczy Paweł Ney, rzecznik PKP IC.

Inni nasi rozmówcy przyznają jednak, że w trakcie układania nowego rozkładu w spółce zapychały się skrzynki e-mailowe, a telefony nie cichły nawet na chwilę. - Każdy chciał mieć swoją Włoszczowę - mówi nam jeden z pracowników IC.

W Legionowie mieszka wielu wpływowych urzędników warszawskiego ratusza. Jednym z nich jest Leszek Ruta, szef Zarządu Transportu Miejskiego, który odpowiada za komunikację miejską w stolicy. Szef ZTM od 1982 r. był związany z koleją. Od maja 2005 do stycznia 2006 r. zarządzał spółką PKP PR. Wcześniej pracował m.in. w PKP InterCity.
Informacja o dodatkowych przystankach w Legionowie zaskoczyła dyrektora Rutę. - To superwiadomość, nic o tym nie wiedziałem - zapewnia w rozmowie z GP dyrektor ZTM, który na zmianach skorzysta. - Rzeczywiście, dwa, trzy razy w tygodniu jeżdżę do pracy w Warszawie koleją, ale teraz, gdy przybędą trzy nowe połączenia, będę chyba jeździł częściej - mówi Ruta.

W Legionowie mieszkają jeszcze inni ważni urzędnicy m.in. wicedyrektor gabinetu prezydenta warszawy Jarosław Jóźwiak.
Gdy nowy rozkład jazdy pociągów PKP IC powstawał, na czele spółki stał jeszcze Czesław Warsewicz. Odwołany kilka tygodni temu ze stanowiska Warszewicz także mieszka w miejscowości położonej pod Legionowem.

Nowy rozkład jazdy jest potrzebny po tym, jak w grudniu 2008 r. PKP InterCity przejęło od spółki PKP Przewozy Regionalne ponad 300 pociągów międzywojewódzkich. Dzięki lepszemu skomunikowaniu składów uda się np. zapewnić dodatkowe poranne połączenie pomiędzy Częstochową, Łodzią a Poznaniem.

Źródło: Gazeta Prawna 24.02.2009r.



Temat: Włoszczowa Północ a postoje pociągów kwalifikowanych


Pociąg Gosiewskiego na bocznym torze

Pociąg "Augustyn Kordecki" uruchomiony przez PKP Intercity specjalnie dla stacji Włoszczowa Północ, zostanie wycofany z nowego rozkładu jazdy PKP – informuje RMF FM. W nowym planie - mającym obowiązywać od grudnia - ma go zastąpić inny.
PKP nie chce się przyznać, jakie są wyniki "Kordeckiego". RMF FM nieoficjalnie dowiedziało się, że chodzi o słabe wyniki finansowe połączenia i jego niezadowalającą popularność wśród podróżnych.

- Ewentualna zmiana, czy modyfikacja rozkładu jazdy i kursowania tego konkretnego pociągu jest podyktowana ofertą przewoźników konkurencyjnych – potwierdza informacje RMF FM Adrianna Chibowska z Intercity. PKP na swoich stronach chwali się, że "od 16 października mieszkańcy zachodniej części województwa świętokrzyskiego mają dostęp do szybkiego połączenia kolejowego z Krakowem, Częstochową i Warszawą obsługiwanego przez pociągi Ekspresowe i Tanich Linii Kolejowych PKP Intercity".

Pociąg ten zatrzymywał się na zmodernizowanej stacji Włoszczowa Północ, która powstała w wyniku zabiegów wicepremiera Przemysława Gosiewskiego (PiS) - sprawę badała nawet prokuratura. Owa zachodnia część ziemi świętokrzyskiej, to właśnie Włoszczowa.

PKP rozpoczęła inwestycję we Włoszczowie w marcu 2006 roku. Koszty wyniosły:

1. Budowa peronu o długości 300 m - 909,5 tys. zł

2. Roboty torowe realizowane w ramach projektu "Modernizacja linii nr 4 – E65 na odc. Grodzisk Mazowiecki – Zawiercie" - 1 838,5 tys. zł

3. Budowa parkingu wraz z odwodnieniem, oświetleniem i zagospodarowaniem terenu - 298,2 tys. zł.

Stacja Włoszczowa Północ położona jest na Centralnej Magistrali Kolejowej (CMK) - to linia kolejowa z Grodziska Mazowieckiego do Zawiercia wybudowana w latach 1971-1977. Jej długość wynosi 222.028 km. Pociągi mogą się po niej poruszać z prędkością 160 km/h.


http://wiadomosci.onet.pl/1589827,11,item.html



Temat: Rozkład jazdy PKP IC na 2008/2009
Za Rynkiem Kolejowym http://www.rynek-kolejowy.pl/index.php?p=wiecej&id=9889

Adrianna Chibowska, rzecznik PKP Intercity, przysłała nam stanowisko spółki w sprawie zmiany trasy pociągu IC Odra (Warszawa - Wrocław), który od grudnia ma kursować nie przez Poznań czy Katowice, lecz z postojami w Piotrkowie Tryb., Radomsku i Częstochowie.
W notatce opublikowanej w środę na portalu „Rynku Kolejowego”, poddawaliśmy w wątpliwość sens zatrzymywania pociągu kategorii Intercity w Radomsku.

Oto odpowiedź Adrianny Chibowskiej:

Wyznaczanie postojów pociągom Spółki PKP Intercity poprzedzone jest zawsze analizą spodziewanych przewozów z/do poszczególnych stacji. Pociąg InterCity Odra w relacji do Wrocławia kursuje w Rozkładzie Jazdy 2008/2009 wyjątkowo przez Częstochowę, co wynika z ograniczonej przepustowości linii CMK podczas modernizacji. W związku z tym, mając na względzie zapewnienie frekwencji gwarantującej rentowność tego połączenia, w okresie kursowania pociągu z ominięciem Katowic, po przeprowadzonej analizie, wyznaczono dodatkowy postój dla tego pociągu na stacji Radomsko. PKP Intercity podejmując decyzję o uruchomieniu nowego połączenia, bądź wyznaczeniu nowego postoju pociągom Spółki kieruje się badaniami popytu na swoje usługi także z poszczególnych miast na terasie przejazdu.

Dlatego pociągi Spółki mają wyznaczone także postoje w mniejszych ośrodkach, takich jak Malbork, Pszczyna,Czechowice -Dziedzice czy Bochnia. Warto zaznaczyć, że analogiczne rzecz się ma w przypadku połączeń uruchamianych przez DB na odcinku Kolonia- Frankfurt, gdzie wybrane pociągi ICE zatrzymują się w miastach poniżej 50 tys. mieszkańców.

* * *

Rzecznik PKP IC słusznie zwróciła nam też uwagę, że w rozkładzie jazdy 2008/2009 nadal przewidziane jest kursowanie pociągu TLK Augustyn Kordecki, który obecnie jeździ z Warszawy do Gliwic przez m.in. Włoszczowę, Olkusz i Bytom. – Będzie on miał wydłużoną relację z Warszawy do Białegostoku. Pozostała trasa nie zmieni się – powiedziała nam Chibowska.

Przepraszamy za pomyłkę, zwracamy jednak też uwagę, że "Kordeckiego" w ogóle nie ma w szczegółowym zarysie nowym rozkładu, przedstawionym w formie tabel, który spółka PKP IC zamieściła na swojej stronie.

Zacytuję klasyka: Te zniknięte parówki zewrą jeszcze bardziej nasze szeregi... Więc kiedy pojawią się w oficjalnej informacji opublikowanej na stronie przewoźnika... te zniknięte pociągi?



Temat: PKP Posady Regionalne II
„Pociąg papieski” nagrodzony przez Polski Klub Biznesu
________________________________________

Informacja prasowa
PKP Przewozy Regionalne”
Warszawa, dnia 2 lutego 2007r.

„Pociąg Papieski” otrzymał tytuł Produktu Roku’ 2006, przyznawany przez Polski Klub Biznesu. Wspaniały pojazd jest darem polskich kolejarzy, upamiętniającym pontyfikat Jana Pawła II. Na co dzień, pod szyldem „PKP Przewozy Regionalne”, kursuje na trasie Kraków – Wadowice, odwiedzając po drodze: Łagiewniki, Kalwarię Zebrzydowską i Wadowice. Podczas pielgrzymki w Polsce pojazd został poświęcony przez Papieża Benedykta XVI.

Podczas uroczystości na Zamku Królewskim w Warszawie, nagrodę Polskiego Klubu Biznesu odebrał Zbigniew Konieczek - prezes firmy NEWAG S.A., która wyprodukowała pociąg oraz Jan Tereszczuk – prezes „PKP Przewozy Regionalne”. Członkowie kapituły docenili konstrukcję pojazdu i jego wykonanie.

Od czerwca 2006r. pociągiem podróżowało już ponad 80 tysięcy pielgrzymów, nie tylko
z Polski, ale i zagranicy: Włoch, Anglii, Stanów Zjednoczonych, Niemiec, Ukrainy i Białorusi. Na wiosnę specjalną podróż zarezerwowali już mieszkańcy RPA.

„Pociąg Papieski” został specjalnie zaprojektowany - zarówno w środku jak i na zewnątrz. Posiada 152 miejsca siedzące, jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych i monitorowany. Dzięki nowoczesnym monitorom LCD, podróżni oglądają podczas jazdy filmy dokumentalne, wspominające pielgrzymki Papieża Polaka, w wybranej wersji językowej: polskiej, angielskiej, niemieckiej i włoskiej.

Pojazd w styczniu odwiedził też mieszkańców innych rejonów kraju; gościł w Zakopanem, Kielcach, Częstochowie i Rzeszowie.

Więcej informacji:
• o nagrodzie: www.pkb.org.pl
• o pociągu: www.pociag-papieski.pl

Łukasz Kurpiewski
Rzecznik prasowy
PKP Przewozy Regionalne” spółka z o.o.



Temat: Przystanek Włoszczowa Północ
Akcja rodzi reakcję oto informacja z portalu Onet.pl
Według prezesa PKP Andrzeja Wacha, zatrzymywanie na stacji we Włoszczowie (Świętokrzyskie) pociągów jadących Centralną Magistralą Kolejową (CMK) z Krakowa do Warszawy jest opłacalne dla kolei, wbrew temu, co sądzą przeciwnicy decyzji w tej sprawie.

Przystanek na CMK we Włoszczowie pojawił się w rozkładzie jazdy PKP w połowie października br., po zbudowaniu nowoczesnego peronu i zmodernizowaniu włoszczowskiego torowiska. Inwestycja kosztowała 3 mln zł i w związku z tym wywołała falę krytyki władz kolei.

Jak wyjaśnił w środę w Kielcach prezes Wach, zatrzymanie pociągu na stacji kosztuje od 32 do 42 zł, w zależności od tego ile wagonów liczy skład. Od 16 października do 5 listopada na stacji we Włoszczowe PKP obsłużyły każdej doby średnio 31 pasażerów, którzy zapłacili za bilet do Warszawy po 37 zł - podał szef PKP. Kategorycznie zaprzeczył przy tym lansowanej przez niektóre media tezie, że "stacja we Włoszczowe służy dwóm pasażerom na dobę".

"Kolej jest dla społeczeństwa i dla pasażerów - także tych z Włoszczowy" - podkreślił prezes PKP podczas spotkania z kolejarzami w Kielcach. Dodał, że po 15 latach "degradacji" tego środka transportu w Polsce, w ciągu trzech kwartałów tego roku przewieziono o 5,5 mln pasażerów więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.

Dzięki kolejowo-samorządowej inwestycji we Włoszczowie (lokalne samorządy partycypowały kwotą 345 tys. zł), miasto uzyskało dogodne połączenie z Warszawą, Krakowem, Częstochową i Krynicą. Jak powiedział orędownik i patron przedsięwzięcia - minister w Kancelarii Premiera, Przemysław Gosiewski - "to, na co czekano od 30 lat, zrealizowane zostało w ciągu dziewięciu miesięcy tego roku".

Podróż z liczącej 11 tys. mieszkańców Włoszczowy do Warszawy trwa 1,5 godziny. Postój pociągu na włoszczowskiej stacji może także skrócić trwającą trzy godziny podróż z Kielc do stolicy przez Radom; trzeba jednak w tym celu zbudować 7 km toru od Czarncy do Włoszczowy.

Na wniosek posłów opozycyjnej Platformy Obywatelskiej, Prokuratura Okręgowa w Warszawie sprawdza celowość wydatkowania publicznych pieniędzy na budowę włoszczowskiego peronu dla pociągów jadących CMK.

Wszystko pieknie, a gdzie idea szybkich połaczeń dużych aglomeracji miejskich? Bo chyba po po to budowano CMK? Jak tak dalej pójdzie to IC bedzie kursował na CMK jak osobowy Ech a Czesi maja te swoje Pendolino i mogą sie z nas obśmiać



Temat: Pociągi odjeżdżają .... za wcześnie
Jak zwykle rano wybrałem się na pociąg z Sosnowca do Katowic. Tym razem,  
ponieważ musiałem jeszcze coś rano pozałatwiać, wybrałem ostatnie dogodne  
dla mnie połączenie, czyli RegioPlus Częstochowa - Gliwice (44123),  
odjeżdżający planowo 7.40 z Sosnowca Gł. W momencie, gdy wbiegałem do hali  
dworca na zegarze była 7.48 - zazwyczaj droga na peron biegiem nie  
zajmowała mi więcej jak jakieś 45 sekund. Jakież bylo moje zdziwienie gdy  
okazało się, że pociąg ... odjechał. Kilka sekund wcześniej. Spojrzałem na  
zegar na peronie- wskazówka przesunęła się na 7.40 po dobrych 15 - 20  
sekundach. Wkurzony poszedłem do kas spytać, gdzie mogę złożyć skarge na  
kierownika pociągu. Kasjerka odpowiedziała najbardziej dyplomatycznie, jak  
tylko na PKP można: u mnie nie. Poszedłem na górę, do informacji, gdzie  
udało mi się złapać główną kasjerkę. Przedstawiłem jej całą sytuację, ta  
zadzwoniła do dyżurnego ruchu w Szopienicach po czym stwierdziła, że ten  
ma wpisaną godzinę odjazdu 7.40. Więc uprzejmie wytłumaczylem jej, że
1) Gdyby nawet pociąg wyjechał 7.35, to on i tak wpisze 7.40, bo przecież  
nie inaczej
2) Do Szopienic jest kawałek, więc do niego pociąg mógł się wlec tak, by  
być planowo
3) To kierownik podaje mu czas odjazdu, a nie komputer

No nic, myślę sobie, następny pociąg jest 8.08, te 20 minut spóźnienia  
jeszcze przeżyję. W międzyczasie postanowiłem zrobić eksperyment: o  
godzinie 8.00 miał planowy odjazd osobowy do Częstochowy. Poczekałem aż  
odjedzie i spojrzałem na zegar - wskazywał 7.58. Zawołałem starszą  
kasjerkę - w momencie, gdy zajrzała na zegar, była na nim 7.59, a pociąg  
do Częstochowy hen, hen ... Zadzwoniła do osoby odpowiedzialnej za zegary.  
Uzyskała odpowiedź, że ... zegary zostaną przesunięte o minutę ...

Chwilę później dowiedziałem się, że pociąg, który miał odjeżdżać 8.08 z  
Sosnowca w kierunku Gliwic miał defekt na trasie i ma 60 min. opóźnienia.  
Tramwaj też mi już uciekł. Musiałem czekać na 8.38 na nastepny pociąg. W  
robocie wylądowałem za 10 dziewiąta ...

Boże, zaoraj PKP





Temat: Rozkład jazdy PKP IC na 2008/2009
No to nie aż taka nowość (generalnie):
http://www.rynek-kolejowy.pl/9809/PKP+I ... 082009.htm
Fakt, że jednak są do bardzo precyzyjne i wiarygodne informacje no i na pewno premierowe na tym Forum. O.K.
Jeżeli wcześniej psy wieszałem na puszczaniu pociągów z W-awy do Wrocka przez Katowice i co za tym idzie natłokiem oraz zamieszaniem związanym z za dużą ilością pociągów kwalifikowanych, w tym samym niemal czasie i wręcz komiczne wyścigi startujących po sobie pociągów w tym samym kierunku, to teraz jestem skłonny przyjąć do wiadomości i raczej zaakceptować taki układ połączeń. Naprzemienne puszczenie pociągów PICu z W-awy raz przez Katowice, raz przez Wrocław, ma jakiś sens . No i mieszkańcy Częstochowy, ale i Wrocławia czy W-awy będą mogli między swoimi miastami komfortowo podróżować. Mieszkańców Krakowa (a właściwie głównie studentów z Pomorza co studiują w Krakowie) ucieszy całoroczne tanie poranne połącznie Krakowa z Gdańskiem i dalej Kołobrzegiem. Po za tym coraz liczniesi już biznsessmeni z branży budowlanej z Kielc zapełnią, tyle że, w pierwszej klasie fotele w drodze do Warszawy. I to codziennie. Po za tym, jak ma się targi takiej renomy jak Poznań to ludzi trzeba czymś wozić! Codziennie. A letni Ex był tu nieporozumieniem totalnym zwłąszcza na odcinku z Krakowa do Kielc. TLK Całoroczny rano z Krakowa przez Kielce do W-awy i dalej Gdańska i Kołobrzegu to także jakiś ukłon dla ubogich ludzi sporadycznie wracających ze Stolicy do Trójmiasta. No i oczywiście pociąg wraca wieczorem do Krakowa. Pomijając te śląskie, krakowskie i kieleckie spotrzeżenia, należy ogólnie zauważyć, że to jednak typowy, remontowy rozkład jazdy. A co do zapowiedzi czasu podróży: 2:20 z W-awy do Katowic czy 2:30 do Krakowa, to oczywiście już na pierwszy rzut oka widać, że w 2009 są fikcją. . Ciszy też ilość ciągłych połączeń Stolicy z Poznaniem no i szybkość podróży z Białegostoku do Szczecina.



Temat: Urodziny Centralnego
Dec 5 od PKP-PK:


25 lat temu towarzysz Edward Gierek o godz.10 uroczyscie otworzyl Dworzec
Centralny.


 Leszek Ruta trochę mnie ubiegł z tą informacją, a przecież jest tu o czym
pisać. Srebrny jubileusz Dworca Centralnego w Warszawie nie został co
prawda zauważony przez media, ale dla MK to chyba ważny dzień. Nie będę tu
powtarzał statystyk o kubaturze i ilości pasażerów rocznie (zob.
infokolej.pkp.pl/pkpdc); jasne że to największy w Polsce kolejowy terminal
pasażerski, przynajmniej pod względem wielkości obiektu i ilości pasażerów
(pewne i obrotów w kasie), bo ilość pociągów jest większa na Wschodnim, a
nowocześniejsza jest Częstochowa.
 Ile milionów ludzi przewinęło się przez to miejsce w ciągu 25 lat? Na
wielu z nich dworzec zrobił wrażenie swoją powierzchnią, śmiałym i
nowoczesnym rozwiązaniem konstrukcyjnym; inni zapamiętali brud,
bezdomnych, złą informację. Mało kto wie, że pierwowzorem zwycięskiego
projektu jest dworzec w Tychach, zaprojektowany przez znanego i nieco
kontrowersyjnego architekta Marka Budzyńskiego. Ale on sam wypiera się
autorstwa Centralnego; uważa, żę koncepcja z Tych nie nadaje się do tak
wielkiego obiektu. I ma chyba rację: teoretycznie bardzo funkcjonalne
rozwiązanie przepływu strumieni podróżnych nie sprawdza się w praktyce.
Ludzie tłoczą się zawsze w trzecim sektorze i przy jedynym wyjściu z holu
na perony. Pomyśleć, że to był wówczas najnowocześniejszy dworzec tej
wielkości w Europie. Jego wygląd jest całkowicie współczesny i nie
nawiązuje do żadnej tradycji budownictwa kolejowego, ale też jego bryła
nie ma w sobie tej socrealistycznej, betonowej ociężałości jak wiele
innych budowli gierkowskich (np. dworzec w Katowicach).
 Chyba największą modernizacją Centralnego było pozwolenie na handel w
tunelach. To istotnie zmieniło oblicze tego obiektu. Przestrzeni jest
mniej, ale jest zagospodarowana, użyteczna, kolorowa. Ciągle mówi się o
jakiś zmianach, ulepszeniach, przebudowach. Przydałaby się chociaż poprawa
systemu informacji dla podróżnych.
 Z taką nadzieją składam pasażerom oraz wszystkim tam pracującym (jest ich
ponad tysiąc) jubileuszowe życzenia.

Piotr Falkowski

P.S. Osobiście czuję się jokoś z Centralnym związany, gdyż byłem
odpowiedzialny za pomoc uczetnikom Europejskiego Spotkania Młodzieży Taize
w Warszawie 28 XII 1999 - 1 I 2000 korzystającym z kolei.




Strona 1 z 4 • Znaleźliśmy 116 wyników • 1, 2, 3, 4